En BRA helg!

Så var man återigen tillbaka till vardagen. Helgen har varit helt suverrän,
fint väder och har haft fullt upp. Dessutom hade jag och hundarna en
ensamhets helg. Conny var på landet hos sin bästa vän hela helgen.
 
Man behöver faktiskt vara själv ibland, förstår mig inte på dom som inte kan
vara själva alls. Vad är så farligt med det igentligen? Tänk den dag OM det skulle
hända något, då står man där. Alla behöver vi ha en hobby också, något att göra,
annars blir nog livet ett riktigt tråkliv. Jag och Conny gör alltid roliga saker och oftast
gillar vi samma. Och förstås älskar vi att vara och göra roliga saker med hundarna.
 
Att ha hund så lär man sig något nytt varje dag nästan. Att lära sig är bara roligt.
Synd att en del inte vill ta till sig och lära sig utan tror man bara vill vara elak.
Känns bara så otacksamt allt. Jag är uppvuxen med hundar...schäfrar. Under
senare tid när jag flyttade hemifrån hade jag hundar...schäfer och pappillon, så
helt utan kunskap har jag då inte och har lärt mig massa under åren. Både genom
att gå kurser, vara på föreläsningar och läsa mig till.
 
Jag brukar ALLTID rekomendera folk som ska köpa hund att först läsa på om
rasen, ta till sig, fråga mycket så vet man sedan vad det är man ska ha eller förväntar
sig att ha i kopplet. Det är inte bara att köpa en hund och tro att allt läser sig av sig själv.
Att äga en hund innebär så mycket mera. ANSVAR och SKYLDIGHETER.
 
Jag blir både ledsen och besviken när man får kastat i anisktet att man bara vill illa
när man försöker hjälpa till så jag kommer sluta med det. Att vara snäll och hjälpsam
det lönar sig inte hos otacksamma människor som inte vill ta till sig.
Kan man inte ta sitt ansvar så kanske man borde tänka efter om man verkligen ska ha hund.
Köper man tex en blandras, så ska den också till vetrinär. men en del verkar totalt skita i sånt.
Vad är man rädd för? Är det inte bra att ge vacciner till sina hundar, göra hälsokontroller, eller handlar
allt om pengar? Jag vet faktiskt inte.

Jag har helt enkelt tröttnat på människor som tänker ego.
 
En hel del shopping blev det iaf och en trevlig dag. Har också tillbringat helgen i skogen med hundarna.
Ser fram mot nästa helg då jag och Conny ska hitta på massa skoj.
 
Nya affären XXL på Erikslund
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0