Reflektioner, tankar & funderingar

Måndag...en ny vecka med nya möjligheter. Var väldigt trött imorse när klockan
ringde kl 5. Men efter lite kaffe och en dusch så var jag redo för jobbet igen.
 
I helgen har det varit blandat med lite allt möjligt. Passivitetsträning för Arnold som inte
alls behöver det igentligen, men ändå vill jag göra det mellan varven, anser att det är en
viktig del i hans liv. I våra hundars liv. Att stressa en hund som redan är stressbenägen
är alltså inget man ska ge sig på. En stressad hund ska heller inte leka med saker som
gör den stressad, bl.a bollar, kampa osv..
Att Arnold älskar lydnad har vi förstått. Han följer Conny suverränt bra, linföring.
Ögonkontakten bara är där mellan dom 2, helt underbart att se.
Efter det att Arnold blivit frisk är han enormt kelsjuk, han ska pussas, masseras, ligga i knä
och mysa...allt. Älskar hundar som är sånna♥
 
I lördags var vi en sväng på stan också och gjorde lite ärrenden. "Råkade" köpa godis på
Hemmakväll, 1 kg. Vad man en säga, så har dom bästa godiset. Vi passade även på att
käka lunch ute, men det var då absolut ingen höjdare, det stället besöker vi nog aldrig igen.
Ska jag äta ute, ska maten vara bra, och alla tycker vi olika, jag är kräsen.
Det är som att äta på IKEA för mig, man får vad man betalar för.
 
Och mina kära s.k vänner...JAG skickar INGA inbjudningskort, vill man inte höra
av sig så behöver man inte, det ska inte bara vara jag hela tiden.
Mina riktiga vänner hör av sig och vice versa....japp..sån är jag!
Hundpromenader gör jag med dom som engagerar sig, annars får det vara.
Orkar inte bry mig mera när jag ändå inte har något för det. ...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0