Snart är jul och nyår här...

Det har varit en mycket hektisk vecka vilket har inneburit en hel del stress.
I fredags skulle jag har varit på julfest med jobbet men fick lämna återbud
då jag inte kände mig bra alls. Ryggen värkte och en fruktansvärd huvudvärk.
Jag som nästan aldrig har huvudvärk, men detta kom från ryggen. Som en hel
del under eftermiddagen så på kvällen kunde jag vara uppe.
 
På lördagen blev det lunch ute och lite shopping, vi hade en jättetrevlig dag.
 
Arnold börjar bli riktigt jobbig på Spike nu. Så fort vi vänder ryggen till så ska
han på och rida, och dessutom ser han jättenöjd ut. Och Spike, den snällaste
och goaste hund som finns, han bara ligger där och gör inget. Men det gör däremot
husse och matte, men det lyssnar inte Arnold på. För han fortsätter när vi vänder
ryggen till. Och inte bara det....han ska jämt vara med Spike, ligga intill, pussas o allt
som går, man börjar fundera..

Vi har hållt på en hel del med att "leta godis" och Arnold som inte riktigt fattat galoppen riktigt
börjar nu få in snitsen jättebra, hans nos går på högvarv. Och resultatet slutar med att han
faktiskt sover. Jättebra!
 
Han får också leta reda på oss, dvs vi kör kurragömma. Något han absolut inte fattat förut och
istället sprungit efter. Nu sitter han kvar och väntar tills han får leta reda på oss. Vi kör alltid en och en.
För att visa han, tecknar vi "sök", han har fortfarande svårt för det kommandot, lättare med "varsegod"
men det tecknet är till när han ska få något gott eller att han får tillåtelse att ta något.
Men vi jobbar vidare på detta med just han. Det ska sitta där helt enkelt. Med Spike och Inga går
det ju som vanligt hur lätt som helst, och dom verkligen älskar det. Så roligt att se.
På det viset får vi alla en rolig stund tillsammans med aktivitet som gör att dom blir lite trötta.

Får se nu när jag är ledig några dagar under julhelgen om jag ska köra lite DP samt DW med Arnold.
För er som inte vet vad DP och DW är : DP= Balansövningar och DW det är när man drar något bakom sig (Lättare) WP = Weight Pulling som oftast förknippas i tävlingssammanhang, dvs hundar drar otroligt tunga saker och ibland flera hundra kg.
När jag då kommer låta han dra en kätting bakom sig, så testar jag honom samtidigt lös men har kopplet löst.
Att ha Arnold lös är inget jag gjort då han ofta får vittring på hare och genom att det då med en döv hund i det läget som jag förknippar med "kritiskt läge" då inte vågar ha han lös.
 
Igår bakade jag och pysslade. Känner mig jättenöjd med det jag hann med. I helgen som kommer
kommer det bli mera bakning och pyssel hemma, då måste allt bli klart. Sen jobbar jag den 23/12
men då ska julskinkan fixas. Sen under ledigheten så ska vi bjuda lite vänner hem på fika en av dagarna.
Det återstår att se vilken.

Hoppas att denna vecka ska bli lite lugnare...och nu ser jag fram mot några dagars ledighet sen till julen.
Hallongrottor med kanel
Havrekanelrutor
 
 
Vilken underbart bra video. En liten tjej tolkar för sina döva föräldrar♥
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/noje/article28393.ab
 
 

Årets första fina julkort jag fått på Facebook♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0