ToPpEn HeLg!

Vi har haft en riktigt toppenhelg även fast vi haft fullt upp i vanlig ordning.
Fredagskvällen var det mest mys i soffan och lite gott att äta, för att komma i säng
relativt tidigt för att komma upp i tid för att åka  iväg till Erikslunds Shopping Center.
Vi åkte på lördagen ganska tidigt och då var det ganska lite folk. Tog en "frukost" på MAX,
och smakade riktigt gott, för hungriga var vi.
Efter det gick vi till Elgiganten och kollade. Vi ska ju köpa en Samsung Tab sen och
då tab 3:an med starkaste processorn. Kollade även PS4 men den fanns inte. Är ju
bara några ensatka utvalda butiker som fått ut dom och då har dom i regel varit bokade.
Vi kan vara glada att vi inte bokade någon när man läser alla fel som varit. Bäst att vänta
ett år då har man hittade dom fel som brukar vara vid nya saker.
 
Efter att ha sprungit runt ett tag i kylan och blåsten behövde vi varmt kaffe, så vi gick
till Expresso House och vilade oss innan vi fortsatte.
Tycker inte det var så mycket folk ändå, trodde det skulle vara panik i affärerna. Men däremot
trafiken, men den flöt på jättebra ändå.
Hade tänkt att köpa något till julfesten, men nej, jag HATAR verkligen kläder med massa glitter
på, skulle känna mig som en 100-åring att ta på mig något dyligt. Så jag får ta det jag har i
garderoben tror jag, det duger nog.
 
Vi avslutade iallfall shoppingen med att handla färskt kött och så på Citygross. Jag ogillar även
vacumförpackade köttprodukter. Man vet aldrig hur länge dom legat och man känner verkligen
skillnad på sådant kött och färskt.
 
Snart är det jul och även o vi ska vara hemma ska det göras lite julmat. Det blir skinka, hemmagjorda köttbullar, för här hemma serveras inga djupfrysta en sådan dag, sill, lax, ostar, revbensspjäll och en del annat.
Funderar bara på.....hur ska jag hinna?
På lördagskvällen gjorde Conny riktigt goda varma mackor och vi såg film med hundarna liggandes
under täcket hos mig. Så mysigt.

På söndagen tog jag en promenad med hundarna och Inga riktigt njöt, hon var så lycklig, och hon som
annars är fryslorten i familjen, hon ville helt enkelt inte in. Hon ville stanna ute. Man gör helt enkelt som hon vill:)

Sedan skulle vi till våra grannar på förmiddagsfika, dom har en helt blind hund och en med ett öga.
Den med ett öga är nytillskottet Alejo och kommer från ett Resque i Spanien. En otroligt lugn och social hund
som älskar att få vara nära och sitta i knät och bara pussas. Han tycker även om att leka med andra hundar.
Han verkade fatta tycke och få vara nära Conny. Men jag lyckades få en massa goa pussar♥
 
Idag kommer jag att sluta tidigare för att gå till vetrinären med Inga. Vi ska ta bort stygnen idag och så får vi
höra vad dom säger. Det ser jättefint ut och har gjort från första dagen. Inget blod, inget var.
Igår gjorde jag även supergoda Pepparkaksbollar, ville testa ett recept. Och vi åt så man nästan mådde illa.
Jag personligen tyckte nog dom var godare än orginalet med choklad. Dom har tydligen gjort succé för
jag vet inte hur många jag skickat recept till igår och idag. Roligt! Min MATBLOGG.
Sen så kokade jag kalops igår med, älskar det.
Hann även med att beställa foder och kalk från Animail igår. Så lite har jag iaf fått gjort.
 
Nu närmar det sig lördag mer och mer....längtar!!!!!
 
Alejo från Spanien
 Dövisarna♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0