Äntligen börjar det hända saker...

Äntligen börjar det hända saker.
 
Yeeees! Om du någon gång blir utsatt för HOT, förtal etc på Internet, spar för Guds skull ner ALLT även om du får Pm för personen/personerna. Dom kan mycket lätt ändra ett PM därför BRA att DU spar ner orginalet. Är Ni flera som blir utsatta så gå ihop. Det lönar sig även om det tar tid. Även du som medlem i SKK får ej heller uppföra dig otrevligt. Detta gäller ALLA medlemmar anslutna till SKK o inte bara uppfödarna. Äntligen ser man en ljusning!!!!
 
Tidigare har sånna här ärrendet oftast blivit liggandes då dom inte prioriteras, men är det ett allvarligt ärrende med massa bevis så kan det ta tid men ärrendet tas upp.
Men genom att det uppdagas med mera internethot och bl.a på Facebook så har detta tagits upp. Mycket bra tycker jag. Så att SPARA alla bevis även om det är en lång konversation i en grupp eller PM så ska Orginalet sparas.
 
Vet hur det själv ligger till, men jag var tillräckligt smart att spara allt och det var en hel del. Även hot via PM som vederbörande INTE kallade för hot men det gjorde polisen iallafall, så där fick återigen RÄTT.
Sedan att PM gick runt till personer som dessutom var ändrat av vederbörande syntes gott och väl vilket medförde att andra trott att jag skrivit just så vilket jag alltså inte gjort. Så jag BER er, spar ALLTID oginalkonversationen om du får just hot via internet. Något som var till min fördel var också att jag hade vittnen som även dom sparde ner, ett par st som också blivit utsatt för samma person, BRA! Mer bevis!!
Sen att vederbörande tar kontakt med uppfödare och dessutom med falsk mailadress genomskådades ganska fort och slutade i att vi också visste vem det kom ifrån. Ännu mera bevis!!! Vederbörande lådsades vara intresserad av Fransk Bulldogg och påstog sig känna mig, redan där gjorde den bort sig. Vissa uppfödare är faktiskt så pass seriösa så dom kollar!!!!
Sen också att ringa upp en annan uppfödare för att snacka massa skit som inte heller stämde och dessutom skicka "bevis" på PM som inte heller stämde...
Det jag och många andra fudnerar över i det här läget. Hur pass funtad är man som person genom att åta sig allt arbete med att vara så falsk och ful och elak att göra något sånt här???
Jag har fått höra AVUNDSJUKA!! Om det är det tänker jag inte gå in på huvudtaget. Sedan att skapa sig vänner via internet för att man kan gömma sig bakom en skärm med falskhet och få med sig dom som dessutom är så rädda att dom går med på att vara dennes vän. Ja stackars människor!!
 
Men som sagt....att sitta på Internet och förtala andra ÖPPET i diskutioner och NAMNGE personer då gör man bort sig rejält och man är inte smart.

Och som sagt, mig går man inte på frivilligt! Att ha ´åsikter om mina dövisar och mina uppfödare får man ha, men blanda för fan inte in mig i det!!!!!!
En del uppfödare är faktiskt bättre än andra och det kan jag stå för....
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Bra skrivet! :)
Nä, det inte bara vi uppfödare som ska hållas i skinnet!! ;)
De gäller Alla medlemmar som är anslutna till Skk och olika ras klubbar och de detta glöms bort!
För de kan gå så långt att man blir utesluten som medlem och de skulle inte va så roligt om man tex vill ställaut, tävla lydnad, registrera valpar m.m....

Ha en bra dag :)
Åsa

2013-02-07 @ 09:13:50
Postat av: Anki

Så jäkla bra Åsa!!! Nu kan man knäppa dit dom jäklarna:-P

Ha en strålande dag du med, pussa vovvarna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0