Ännu en helg som gått

Så var då denna helg över, en helg jag hade planerat att träna hundar men som blev alldeles för kall för att låta dom vara ute längre tid, så ytterligare en soffpotatishelg blev det. Tur det är hundar som kan koppla av säger jag, annars vet jag inte vad man skulle ta sig till.
I lördags for vi iväg i -18 graders kyla till Erikslund för att köpa färskfoder till Arnold. Som vanligt var kycklingen slut och fullt med lax och dom andra sorterna. Jag ifrågasatte varför dom då istället inte beställer mycket mer av kycklingen eftersom det är den som går mest? Men iaf besviken som jag ytterligare blev så plockade vi åt oss av laxen och den började han med igår. Problemet är ju att jag läst att så många blir dåliga i magen av den men samtidigt är den också bra för just hud och päls. Han har ännu inte varit lös i magen iaf, men som sagt av färskfoder bajsar han ytterst lite och bara någon gång om dagen. Lite naturgodis köptes med hem också och Bravo Vilt burgare till Inga som hon älskar. Spike går bäst på torrfodret, Carrier Lamm och ris.
 
Lunch o fika hans med också. Vi hamnade på MediaMarkt där vi köpte några filmer samt på Game där man kan köpa 5 st filmer för 99:-, så det blev en hel del.
 
Sen är jag mäktigt trött på allt jag hör på FB hur folk kan sjunka så lågt att sitta och snacka skit om allt och alla. Påstå att uppfödare snackar skit om den och den. Men inte bara det...sitta och kopiera och skicka vidare till folk. Tror Ni att sånt inte kommer fram?? Inte äns DU som sitter och snackar skit kan gå säker bland dina vänner, så tänk dig noga för. Finns folk som har koll på allt så man vet aldrig när en ev anmälan kan dimpa ner, tyvärr vet jag av erfarenhet att det kan ta tid. men det glöms inte bort, tar bara tid INNAN det prioriteras. Jag själv hade turen att vara smart och kopiera allt + andra som hade varit smarta också, kopierat hot via privat mail med falsk mailadress. Jag fick också pm via FB från några som vågade träda fram och ställa upp. Och IDAG vet jag att just denna /dessa personer kollas upp. SKÖNT!!! Tog tid men vet att det är på gång.
 
 
 
 
 
 
SANT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0