Härlig helg med hundträning & shopping

Vilken härlig helg jag haft, bra väder och allt, riktigt nöjd!
I lördags träffades äntligen jag och ett par vänner och körde en liten hundträning som bestod
av Hundmöten och passivitet. En av mina vänner har nämligen lite problem med just det här med möten,
så jag var lite extra observativ och samtidigt kollade in hur han reagerade i vissa situationer. Nu ska vi ju ta med i beaktning att han känner oss men just möten med andra kollade jag speciellt in.
Vi körde så här att jag bad dom gå längre bort och förbereda sig, medan jag och min andra vän gick på var sin sida om dom. Störning. Han vil gärna se vart vi är..men han skötte sig jättebra tycker jag och får faktiskt uppfattningen att det beror på hans smärta, då han går på rehabiltering just för det. En hund kan ändra sig och sitt beteende ganska lätt om den har ont vilket vi sällan tänker på, för en hund och speciellt inte en staffe visar ju sin smärta.
Iallafall så efter träning tog vi en promenad mot hamnen med just träning hundmöten med okända och passivitet. När vi möter andra så säger vi åt våra hundar att sitta ner och vänta tills den mötande passerat. Gick bra enligt mig. Att staffen vill fram och ibland får till ett litet morr beror INTE på någon som helst aggressivitet utan han är vill helt enkelt fram och hälsa, glad staffe som han är! Här är en situation många tolkar fel. Oj, den där hunden är inte snäll! Han morrar...herregud...här handlar det om att läsa av sin hund, och det är inte det lättaste och något som vi glömmer bort. Olika situationer betyder olika. En hund som morrar behöver inte alltid vara elak, min ena staffe har morr liknande ljud när han pratar, och jag lovar, han kan prata och speciellt när det handlar om mat. Att vara en trygg och avslappnande ägare gör också mycket sitt. Man ska inte stressa upp sig och känna obehag att gå ut med sin hund om den är så här, men det är väldigt lätt att man gör det. Man tänker ofta, "Vad ska folk tro". Skit i vad andra tycker, du känner din hund bäst. Förbered dig vid möten istället., belöna vid rätt, backa vid visat fel beteende. Jobba och var bestämd. Till slut når man sitt mål! Men kom ihåg, en hund med smärta, kanske man ibland måste ta det lugnare med. Iallafall var det jätteroligt att få träffas och vi avslutade med den sedvanliga fikastunden som vi hade i hamnen, så mysigt♥ Tack fina gotjejerna♥ Hundarna skötte sig dessutom exemplariskt och många vi mötte hade ett glatt leende, mycket givande!
Nästa gång ev i helegen, kör vi stadsträning i City. Ut och in i affärer kommer det bli, blandat med passivitet.
 
Igår Söndag åkte Conny och jag till Erikslund, vi var där ganska tidigt så det var lite folk, skönt.
Så vi kom ifrån affären med var sina Samsung Galaxy SIII, jag tog en vit och han en silver. Det är så mycket finesser på den och jag kommer nog inte bry mig om allt, alldeles för mycket att ha för en vanlig användare. Men vilken skillnad mot våra Samsung Galaxy S 1. Mycket bra service fick vi också, riktigt trevliga killar och det är man inte van vid. Eloge till dom! Ska köpa dockstationer till dom sen, lättare. (Laddare som man ställer telefonerna i). Jag passade på att fråga vilken mobil som säljs bäst, och det var Samsung Galaxy SIII, Iphone 5 hade inte blivit någon större hit och jag frågade varför? Dom sa att folk eftersträvar mera funktioner vilket Iphone 5 inte har och det blev deras förlust med den. Själv skulle jag inte vilja ha en sån, just pga så liten skärm, jag gillar att se stort.
Efter det var vi till Game och hittade 5 filmer för 99:-, lagom pris. Vi åt en tidig brunch som bestod av pizza och kaffe efter det på Espresso House. Till sist var vi in till City Gross där jag köpte ca 5 kg nötfärs.
När vi kom hem var det bara att få igång telefonerna som fungerade klockrent direkt, vilken skillnad...suuuperbra!
Tvättade och fixade sedan iordning kvällsmaten, kycklingfilé med potatisklyftor och tzatziki.
En helt lyckad dag som avslutade med mat och film.
Nu är det en ny vecka och vi får se vad den kommer bestå av förutom att jobba. Inte så många möten på jobbet, skönt.
 
Fikastund i hamnen
 
Hamnen Mälaren
 
Natur vid oss
 
 
Brunch
 
Kaffe på Espresso House
 
Min nya vita Samsung Galaxy SIII
 
Trötta dövisar
 
Hur gör man en skärmdump med Samsung Galaxy SIII?
Se nedan film:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0