Ibland kan man fundera...

Oftast kommer jag aldrig på något vettigt att skriva alls, känns som på vintern har man liksom
ingen inspiration alls, däremot på sommaren. Sitter just nu på jobbet och håller på att frysa ihjäl
och händerna är iskalla. Saknar verkligen vår och sommar även om vintern är fin, men så här kallt?
 
Idag är det Unionen möte (fack möte för oss tjänstemän) där vi blir bjudna på lunch, så idag behövdes
ingen matlåda med till jobbet, lär nog vara hungrig ikväll ändå, brukar oftast bjudas på landgång.
 
Annars mest möten denna vecka, samtidigt som jag fått vara med i datarummet och kopplat och haft mig.
Det är där vi har våra switchar och där vi kopplar så personer får tillgång till "nätet". Jättekul var det. Men det är mycket kvar och det ska jag lära mig nu på ett par månader :/
 
Arnold är i sitt esse nu, riktigt busig och jobbig, ska jucka hela tiden på Spike, inte på Inga, och det ska juckas och juckas och juckas, men när vi säger till ser han bara så lurig ut precis som "gå ni, så fortsätter jag" och går vi, så fortsätter han självklart, han verkar tycka det är skitroligt att jävlas. Tror inte äns han vet hur han ska använda den där "snuppen" hahahhaaa!
 
Läsde en fantastisk Blogg som en vän har som bl.a handlade om att "man har misslyckats". Beundrar verkligen sånna personer som kan erkänna det, för det är banne mig inte många, många anser sig oftast som BÄST.
Kolla alla Forum eller FB grupper, där sitter ett helt drös med "Jag kan och vet bäst". Jovisst, klippa och klistra kan alla, jag med. Men självklart så finns det dom som kan otroligt mycket också och bemöter andra med trevliga svar, men då är tyvärr få.
Jag kan undra om dom här "jag kan och vet bäst" arbetar? Eller anser dom att deras arbete är att sitta bakom en skärm och spela coola genom att vara spydiga och kalla folk hit och dit för korkade, muppar o gud vet allt. Jag tror nog att den största muppen och den största korkade är den som sitter bakom skärmen:) Den stackaren skulle med stor sannolikhet skita ner sig och den fick träffa folk IRL. Något fel har man om man inte kan vara trevlig. Sådant sprids fort på Internet, varningar går ut att just den och den personen ska man se upp med osv...vet flera grupper vars ägare som ibland frågat mig "känner du den här personen" genom att vi meddelar varandra. Kan bli svårt om man en dag vill köpa eller ta hand om en hund tex..när DITT namn finns med. Tänk på det när du GÖMMER dig bakom skärmen dygnet runt med din elakhet gentemot andra. Själv är jag för GAMMAL för att syssla med sånt, lämnar det till dom som har svårt att växa upp:):):)

För övrigt längtar jag till lördag ska träffa tjejerna och ta en fika på stan....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0