Min fina vän har nu somnat in

Det var ett tungt besked att få när man kom till jobbet igår. Första dagen på det nya året.
Min fina vän och kollega, vi har känt varandra i så många år, hade somnat in efter en längre tids
kamp mot lungcancern. Hon var en riktigt kämpe. Trots sin smärta så visade hon alltid sig glad,
lika skojfrisk som alltid.
A var en person som fick alla i sin omgivning att skratta, just pga hennes skratt. Aldrig någonsin
hon skulle prata illa om någon, trodde godhjärtat att gott om alla, ställde upp för allt och alla.
Ja, det finns INGET ont att säga om henne huvudtaget.
Jag minns när hon kom till jobbet och var så glad, och berättade att nu hade hon fått reda på att
hon var frisk, det hade gått tillbaka. Jag minns hennes glädje att äntligen få börja jobba.
För var det något som hon var så var hon duktig på att jobba, vilade inga som helst ledsamheter över henne.
Vi var så glada att tårarna kom. Hon fick barnbarn och var jätteglad för det. Livet hade börjat.
Så tog det inte lång tid förrän hon återigen fick åka in på lasarettet, hon hade blivit sjuk igen.
olika mediciner har sen dess provats. Sen kom då sista...inget fungerade. Men denna underbara
vän/kollega kämpade vidare.
Jag kommer minnas dig med sådan glädje, för jag vet, jag kommer aldrig få lära känna någon
som dig igen. Du var den man kunde lita på i alla väder. Det är många som kommer sakna dig,
och det förstår man, just för att du var en sådan underbar person.
 
Livet finns bara där
Självklart och som om det alltid funnits
Rutinerna tar över
Vi hinner inte
Dagarna bara rusar iväg
Och vi följer med
som om vi var tvungna till det
Men vem har sagt
att vi måste springa genom livet?
Vem har bestämt
att allt ska gå så fort?
En dag kanske allting stannar upp
Inom loppet av bara några minuter
kan hela vår värld förändras
Den värld vi tar för given
De människor vi älskar
men inte alltid talar om det för
När de försvinner
finns inte längre någon självklarhet
 
F*N vad jag kommer sakna dig♥♥♥♥
 

Kommentarer
Postat av: linda & tyra

beklagar sorgen :(

2013-01-07 @ 13:18:45
URL: http://www.astirazalea.blogg.se
Postat av: Anki

Tack fina linda♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0