Nytt år, Nya möjligheter...

2012 är förbi och 2013 på väg in, härligt, även om det nya året inte startade bra alls.
 
Jobbade ju 3 dgr förra veckan och sen kom helgen. På lördagen fixade vi mera VoH så nu
har vi ett tag igen.
 
I torsdags förra veckan kom äntligen vår nya tvättmaskin, så härligt att äntligen få tvätta igen.
Hur kan man vara lycklig över det liksom? jo, jag kan:) HATAR verkligen att gå till snuskstugan:)
Fast den här tvättmaskinen är exakt som den förra bara att det är mera finesser eller elektronik i den
och framför allt A-klassad.
Upptäckte en sak i helgen...fudnerade på vart Arnold var, och hittade han med nosen intryckt mot
glasluckan på tvättmaskinen! Där stod han och pratade för sig själv medans tvättmaskinen rullade på..
Något han aldrig gjort förut...så nu när jag tvättar har även Arnold fullt upp:):) Vi hjälps åt:)
 
Arnold har också börjat bli lite jobbig, könsmognaden..ska slickas på Spike hela tiden..och framför allt
när han varit ute...det ska skvättas lite här o där..OOHHH MY GOD!!!
Dessutom är det också snart löpdags för Inga och det märks. Men ändå tycker jag att hon denna gång
varit mycket snällare och mysigare och tyr sig mera till oss, hon har aldrig tyckt om att mysa, men det gör
hon mer och mer nu. Det är roligt tycker jag. Däremot säger hon fortfarande ifrån om Arnold kommer, aldrig mot
Spike. Hon måste få komma själv helt enkelt.
 
Vi hann ju som sagt en sväng till Erikslund i helgen, där vi bl.a köpte mera VoH som äntligen kommit in.
Var en lycklig Arnold som steppade och hoppade när han såg korvarna:) Köpte lite filmer vi fyndade också, så det blev en 10st till i samlingen.
 
På söndagen hade jag tänkt städa bort julen, men kunde inte, så mysigt. Och julen SKA igentligen inte tas bort förrän "tjugondedag jul på Knut dagen" dvs 13/1. så jag kan med gott samvete mysa en vecka till med julstämning. Istället tvättade jag och gjorde kalops, det är verkligen något jag bara älskar och kan äta hur mycket som helst.
På kvällen kopplade vi av med mat och film och även denna helg har varit riktigt skön, trots min rygg som pajat och därför har jag ej kunnat tränat med hundarna och framför allt Arnold.
 
Nu är det måndag, än så länge ganska lugnt. Men jag är själv idag på IS/IT avd då min kollega har semester och dom andra sitter inte här istan. Dock sitter jag intill Personal så jag är inte helt själv.
 
Måste snart börja planera in Hundträffarna igen.
Sedan ser jag fram mot Utställning här i stan i April, massa härliga hundar. Får se vad som händer. Spännande kan det bli. Men vi är rätt många som förmodligen kommer träffas.
 
Äntligen har den kommit så den köpte jag i lördags
 
Arnold ser på TV
 
Arnold myser hos husse
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: linda & tyra

jag ställde ut tyra för första gången lördags, riktigt kul. fast på blandis.org.

vad för utställning ska det vara hos er i april? kanske kommer man och tittar på? :)) ska ni ställa ut era hundar?

2013-01-07 @ 13:18:14
URL: http://www.astirazalea.blogg.se
Postat av: Anki

Hej Linda! Utställningen kommer vara i slutet av April men detta är för renrasiga bara. Vi ska inte ställa vi har ingen att ställa;) Men vi ska vara där och kika och kanske fynda en hel del. Vore jättekul om du kunde komma. Kram till er♥♥♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0