En härlig hundpromenad

Fortfarande semester och jag njuter. Vädret har varit underbart dessa 2 veckor och jag
kan inte klaga alls, förutom att det är lite för varmt.
Vi har inte gjort speciellt mycket dom här första veckorna pga Inga, hon måste ha tillsyn.
Men dom resterande veckorna kommer vi hitta på massa kul och det ser vi fram mot.
 
Tisdagen den 16/7 gick vi till vetrinären för att ta bort Ingas stygn. Det hade läkts bra men på
ett ställe kom det fortfarande vätska och gör ännu och idag är det 19/7. Vi skull fortsätta hålla
rent och hon får inte utföra allvarliga aktiviteter, så alltså fortsatt vila. Lämnar vi henne ensam
måste hon ha tratten på sig. Men hon är så duktig och bryr sig inte alls utan den.
Mitt i allt elände åkte hon på löp! Hon skulle inte ha börjat med det förrän i augusti. Men hon löper
lite hur som haver denna tjeja. Men hon har varit så himlans duktig och det trodde jag aldrig.
Nu vill jag bara att hon blir helt bra så vi kan ut i skogen och ha det roligt tillsammans.
 
Den 17/6 åkte jag med mina goa väninna och hennes staffe ut på både hundpromenad och picnic.
Vi gick hela 1 mil och det var så skönt, och kändes i benen efteråt. Båda hundarna skötte sig exemplariskt.
Hundmöten gick jättebra och många positiva personer. Men som jag alltid säger "som du bemöter andra,
bemöter dom dig". Barn som fick klappa hundarna och både dom och vi var nöjda.
Jag personligen skulle nog aldrig vilja ha en hund som inte har en bra mentalitet och då menar jag
en hund man inte kan lita på. Hellre en superglad hund än en opålitlig!
 
I slutet på augusti får våra grannar hem sin hund, dom ska hämta den lilla på Arlanda. Önskar dom
all lycka med den nya familjemedlemmen!
 
Vill tacka Lisbeth med familj att vi fick följa med på denna härliga promenad ute i det fria. Vi fick
en strålande dag tillsammans
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0