Snart är semestern över

Nu är jag inne på min sista vecka av semestern och paniken börjar stiga.
Den här semestern började ju inget bra. Inga som akut fick läggas in
på Strömsholm för att operera bort en persikokärna. Dom fick dessutom öppna
hela buken på henne och det har tagit lång tid att läkas pga värmen. Att operera
under dessa månader gör man vanligtvis inte om det inte är akut. Men nu börjar
hon se OK ut iallafall och hon får busa och leka som vanligt. Det värsta jag varit med om
och vill inte uppleva det igen. På strömsholm sa dom att det var en kärna med frukt
kvar på och naturligtvis var den söt och god. Men den lyckades fasta i tunntarmen.,
 
Vi har alltid på munkorg nu, sen får folk tycka vad tisan dom vill, men olyckan kan
vara framme på 1 sek. Ingen kan ha 100% koll vad en hund snabbt stoppar i käften.
Har du dessutom inte fullförsäkrat blir det en jäkla dyr historia.
 
Inte nog med det, sen pajade vår TV, nåja den gick säkert att laga men denna förbannade
TV har vi haft problem med sen vi fick hem den. Först var det hela LCD skärmen som paja
men det gick på Fabriksgaranti då Samsung har 2 år på det. Och det var precis när
våran riktiga försökring gått ut.
OK jag tyckte det var jäkla fin bild på den...men NO MORE SAMSUNG TV!! Och speciellt
inte att köpa på Media Markt, men klart har aldrig gillat den personalen heller.
 
Nu köpte vi ett annat märke och det är superbild när man kör HDMI, men eftersom vi
inte kör digitalt utan fortfarande analogt så märks det rejält. Detta är en LED TV.
 
Men semestern har inte bara varit pina och elände. Min väninna kontaktad mig
och vi åkte ut på Björnön och hade en superdag med Enzo och Spike och dom var så
goa tillsammans. Dessutom gick vi milen, så skönt men varmt.
Det var jätteroligt för spike att få komma ut det märktes, han har liksom kommit
utanför pga dom andra hundarna man fokuserat sig på.
 
Arnolds klåda har återigen blivit värre och det pga värmen och fuktigheten. Men nu har jag
fått hjälp oh ska följa det tipset.
Nu ska han får 50% Standardt mild Orginla och 50% Voh färskfoder Lamm och ris + Standardt immun.
Badda han med saltvatten som jag kokar själv o låter svalna. sen smörja med inotyol.
det gäller att följa detta varje kväll annars är man tillbaka på ruta 1 igen.
att träna Arnold ute är ingen ide på dagen i värmen och förresten ingen av hundarna. Alldeles
för varmt och det vill jag inte utsätta dom för. Conny har kört lite aktiviteter inomhus o det gillas!
 
Vi har också varit i Stockholm några ggr nu och haft fantastiska dagar så vi ska inte klaga på det.
Älskar Stockholm och allt deras utbud och fina ställen.
 
Öppnade datorn idag (jobbdatorn) och såg att jag fått mail från Linda, blev så glad.
Det är en tjej som inspirerat mig från början, hon är helt fantastisk och flera borde följa
hennes blogg. Döv tjej med en döv hund och en hörande. Lindas Blogg
 
Idag tänkte jag ta mig en cykeltur o inhandla färskfoder och sen göra massa nytta,
får se om jag står ut i värmen....
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0