Man kan faktiskt tröttna....

Ja, man kan faktiskt tröttna på mycket. Jag är väldigt långsint av mig, men det får gå till en viss gräns och sedan får jag nog. Så är det med allt. Dock måste jag ha tålamod i hundträning, tålamod som jag aldrig haft men det har blivit mycket bättre genom massa grejer jag kommit på jag gör fel och då tänker jag om. Tänk så roligt hundträningarna blivit då!!! Man ser ju skillnad direkt, t.om hundarna är mera avkopplade.
Hur tror ni då vi människor är? Första man ser när man slår på Facebook på morgonen på mobilen när man tar sitt morgonkaffe är alla "Tyck synd om mig statusar". självklart kan det vara jättesynd om vissa beroendes på vad det gäller. Men dessa förbannat hysteriska människor som hela tiden söker uppmärksameht som igentligen oftast har vållat sina egna problem själva och ska få det att se ut som att hela världen orsakat deras problem. Vad är det för fel igentligen på en del människor? Man kan ju faktiskt få hjälp om man behöver det. sen OM man dessutom kanske ev. är hundägare eller ägare av andra husdjur kan det ju vara ganska skrämmande, då jag tänker på hur dom stackarna lever och har det.
Jag har brytt mig alldeles för mycket i mitt liv om andra, och jag gör det fortfarande. Men har gett mig sjutton i att strunta totalt i sånna här människor som bara snor energi av en. Varför ska JAG hela tiden höra av mig? Och alla andra med för den delen? Hur vore det om dom själva kontaktade en för att träffas eller bara prata. Det kostar så jäkla lite och kan göra så mycket. Mår man dåligt psykiskt eller har problem så ska det banne mig inte gå ut över andra och speciellt inte över sinna vänner. Man ska ta tag i sina problem och framför allt be om ursäkt till dom man gjort illa om man nu gjort någon illa, även det kostar så lite. För INGEN mer än sig själv, kan göra något åt det man gör eller hur man själv beter sig. Man gör sig bara till åtlöje med sina "tycka synd om" fasoner.
 
Jag själv har vänner som är väldigt upptagna och det vet jag, dom har familj, kennel, jobbar mycket etc...men vi hörs av, och det behöver inte betyda varje dag, varje vecka, men vi hörs av iallafall. Det är VÄNSKAP för mig.
 
Nu är det sommar och då ska man ha roligt tillsammans och vara glada. Är man inte glad kanske man har vänner som kan göra en glad. Det ska man tänka på. Ingen kan förändra DIG, det kan bara DU själv.
 
Och jag vet, jag är inte ensam om att tycka så här......kom ihåg en sak...ETT GOTT SKRATT FÖRLÄNGER LIVET!
 
För att återgå till just det här med TÅLAMODET, så måste man verkligen ha det om man har djur,ja, nu diskuterar jag djur och då hundar. Tålamod har jag aldrig haft men det har blivit betydligt bättre med tiden, och det märks i hundträningen. Och med det så ser man också hur pass lättare allt blir om man dessutom gör träningen roligare. Så massa träning och då speciellt med Arnold kommer att bli framöver, och jag är verkligen dålig just då att ta foton eftersom jag oftast använder istället RunKeepern på mobilen, men ska tänka på det i fortsättningen.
 
Man kan diskutera hundar i oändlighet. Ibland funderar man ju på om vissa huvudtaget  ska ha en viss ras, ja så tänkte jag en gång i tiden om oss själva också när mitt tålamod inte var med mig som det skulle.
Har man tex en staffe så kräver den vissa saker. Har man en amstaff  så är det inte en cool hund man bara ska ha, den kräver en hel del motion den med. Alla hundar kräver motion och att få arbeta med hjärnan, vilket alla inte förstår.
En hund som inte får arbeta kan få jäkla påföljder. Den börjar bita sönder saker, irra omkring och verka orolig, gnaga på tassar och svans, bli stressad av att inte få göra något (understimulerad). Ja det finns en uppsjö på olika saker man kan se.
Nu är det sommar....ta med er hunden/hundarna ut och jobba och ha kul! Eller varför inte anmäla sig till en kurs?  GLANNA har en del bra kurser;)
 
Själv kommer jag inte alls att Blogga mer än nödvändigt, för hemma har vi fullt upp med at just aktivera oss och hundar. Men självklart får man gärna höra av sig om man vill ta en hundpromenad eller träning:)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0