◄Promenad och aktivitet►

Den här helgen har varit heöt underbar. Strålande sol men kalla nätter och mornar, men framåt dagen
har det blivit betydligt varmare och + grader.
 
I fredags slutade jag tidigare pga att servicekillen till nya tvättmaskinen skulle komma. Han hittade
inget fel, men jag bad han att skruva upp tvättmaskinen under så den står mera rakt att jag trodde
att det berodde på det varför det läcker ur sista sköljvattnet. Och ...nu har jag testat i helgen, INGE
LÄCKAGE!!!! Tänk att man ska behöva övertyga EXPERTER också!!! Har nog valt felt yrke jag:)
Inte nog med det, samtidigt som han kom så kom Målaren, eller jag Målarchefen som jag känner
sedan många år tillbaka och vi gick igenom allt så nu får jag även hallen omgjord!!! Gäller att ha kontakter;)
Så efter Påsk börjar renoveringen. Dock tar jag bara fond i vardagsrummet, resten fixar vi själva om vi vill,
vi har så trångt att kan inte få undan möbler på bra vis. Men det kommer bli skitfint iallafall.
Svart fond i hallen med mönster, och samma i hallen. Fast vi kollar ju efter annat boende ändå nu
och det ska vara med uteplats. Inte så noga igentligen vart vi bor, blir inte lyckligare för det;)
Vi vill leva och inte bara bo.
 
På lördagen drig vi iväg till IKEA och Erikslunds Shoppingcenter. Började dagen med brunch på Italienska.
Conny tog pasta med gorgonzoa och jag Calzone. Deras mat är gudomlig och det märks att det är
äkta Italienare som gör maten. Sen efter det blev det IKEA. Planering.
Efter det gick vi och shoppade lite kläder som vi hittade, som vanligt var Conny det BÄSTA smakrådet,
alltid roligt att gå med han!
 
När vi shoppat klart blev det fika med hemmagjord chokladboll, riktigt gott!
Efter en dag med shopping så var jag helt slut när vi kom hem, så jag vilade en stund.
På kvällen blev det lite go mat och film.
 
Söndagen blev inget sova av, vaknade redan kl 06.00, så typiskt att inte kunna sova.
Träffade Monika och Clifford och vi tog en rejäl promenad runt. Vi skulle ha gått i skogen
men blev bara halva för det var bara isbana. Så vi tog sedan en annan väg som var betydligt trevligare
dessutom. En jättetrevlig promenad med hundar som såg till att ha koll på varandra hela tiden:)
Arnold han hoppade upp på parkbänkar och pulade i snödrivorna som fanns kvar, han verkligen
älskar att hitta sina egna vägar, så kul att se.
 
Får se om det blir Stockholm den här månaden, man vet aldrig;)
Men i slutet på April är det dags för Hundutställning igen, åhhh, vad jag längtar!!! Dessutom kommer
Ingas Kennelmamma dit, ska bli så kul och så förstås några andra som jag gärna vill träffa♥
 
Den här veckan hoppas jag går fort. Några möten hit och dit. Hörde idag att ett snöoväder nerifrån är
på väg hitåt, och kan vara här redan till kvällen. GILLAR INTE!!!
 
Den här veckan har jag bestämt mig. Ska vara bättre på att träna Arnold♥
Funderar.......tik eller hane? Sug på den ni...;);)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0