Shoppinghelg och rätt bra väder

Helgen har varit rätt bra, inge kall utan varvat med sol och snö och slask.
Fredagskvällen avnjöts med Pizza, ingen orkade göra någon mat.
 
I lördags ut med hundarna en promend och sedan bar det iväg till Erikslunds
Shoppingcenter. Eftersom vi skippade frukosten och bara tog kaffe var vi rätt
hungriga och gick till ett Italienskt ställe, en av dom bästa i stan kan jag säga.
Väl värt pengarna även om det är relativt dyrt att äta där. Men äkta Italienskt med
parmaskinka och mozzarella, det är så det ska vara, även i en pizza. Dessutom
Italienare som driver restaurangen.
 
Kan inte påstå att jag gillar dagens kläder som kommer, ser ut som "mormors" gamla
säckar. Ska det vara så svårt att hitta kläder?? Eller så är det skräpet som hänger kvar
så jag får invänta det nya, har ingen panik, har kläder så jag klarar mig, men trist när
man vill hitta något. Bästa stället är Desigual, dyra som attan men har dom REA kan
man handla, dock rekomenderar jag inte kvalitén trots att dom är snordyra. Men det gör
dom inte själva som jobbar där heller. Efter 1 tvätt så ser kläderna slitna och urtvättade ut
mer sladdriga. Bäst är handtvätt, men vem gör sånt idag när man har tvättmaskin?
Iallafall gillar jag deras kläder, annorlunda och faktiskt med stil, trots att färgerna och
mönstrena kan bli skrikiga. Hittade en kappa jag verkligen vill ha, 2000:- men där
vände jag...hur tusan ska den tvättas? Vit dessutom?? Nej, tack! Klänning eller tunika
hittade jag...1300:-...för att handtvätta!!!! Nej, tack! Men smakar det så kostar det, tyvärr.
Men för dessa pengar kräver jag kvalitet, det är som när jag går och köper Peak kläder.
 
Conny hittade vårkläder. En väst och en sportjacka till hyfsade priser, bara att slänga upp
plånboken och se glad ut, men snygga var dom och jag tror han blev nöjd, färgglad kommer
han att vara, och det passar honom. Han har ändrat sig totalt, härligt! Gråa trista kläder
så ser man grå ut själv. Jag vet, jag älskar svart och kommer alltid göra det, kanske för att
man alltid ser strigt ut i det? Iallafall i jobb sammanhang. Svart kavaj och svart byxa går alltid hem.
Men det är INTE jag då, helst vill jag slänga på mig mina jeans med hål i, och en sportig
tröja, då är det jag, men så kan man dessvärre inte se ut på jobbet.
 
Vi kollade också på en dator, en ASUS, en riktig värstinggrej. Kolade inte upp så noga, men
själva datorn var platt och satt under skärmen, såg ut som en stationär men ändå inte.
En riktig Multimedia dator. Pris 12.000:-, tål att tänkas på! Skärmen var jäkla stor så jag såg iallafall.
Måste kolla upp den mera sen. ASUS är grymma och jäkla bra. Hållbara om inte annat.
Lenovo börjar komma igen, men jag har svårt för dom, igentligen är det ju en IBM dator, sånna
har vi på jobbet, och jag kan inte skryta att deras bärbara är suverräna, hela tiden något.
HP är ju en av favoriterna, lätta att förstå sig på, och sälj mest förutom ASUS och SAMSUNG som
börjar komma mer och mer trots skyhöga priser, men där betalar du för kvalitén.
Apple..ja dom är bra när det gäller bildredigeringar och arbeta med bilder, kräver inget virusprogram
sägs det sen tidigare, idag säger säljarna..stämmer inte, idag kan dom få in lika mycket skit som
vanliga datorer, för hackarna har lärt sig, tyvärr. Mycket bra datorer men inget kanske för mig.
Dom håller inte måtten för det jag vill ha.
Efter en dag alltså på Erikslund så åkte vi hem, donade och pysslade och slutade kvällen med
film Twilight part 2, den var riktigt bra..gjorde varma mackor på tunnbröd och Italiensk skinka och
gorgonzola, riktigt gott!
 
Idag ska Conny träna Arnold om en liten stund, och jag ska fixa här och förbereda dagen med mat.
Tvättar och donar. Trevligt besök.
Har nyss beställt en parfym som jag bara älskar, kan inte vara utan den, köpte den istället
för att jag inte hittade kläder. Kostade 1015.- på Kicks såg jag, och jag betalar för samma på
nätet 379:-, snacka om affär! Gäller att kolla NOGA innan man köper i en butik, man kan tjäna
massa pengar. Jag köper ofta från Parfym.se betlar med kort och inom 3 dgr har jag det jag beställt
riktigt bra service. så vi köper oftast alltid därifrån om vi inte är riktigt slösaktiga som vi brukar vara
när vi är i stockholm och hittar något vi bara MÅSTE ha nuuuu!!!
 
För övrigt är det strålande sol ute men väldigt blåsigt, men jag får massa energi nu, så
tid att sitta här har jag inte.Imorgon en ny vecka med nya möjligheter, tror inte jag har
såmånga möten inplanerade. Kanske borde ringa vetrinären nu för patella koll på Arnold?
 
Nästa helg iallafall på lördagen ska jag bort till en vän, vi har bestämt så, så vi träffas lie oftare
än vad vi gör och det ser jag fram mot om inga sjukdomar inträffar, vilket vi får hoppas det inte gör.
Önskar alla en riktigt fin fortsatt söndag och framför allt vecka med massa sol!
 
Arnold sover
 
Conny och Spike
 
Favorit butiken
 
Coola Inga
 
Äkta Italienskt
 
Min favorit parfym som jag beställt
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0