Fantastisk helg med även träning

Vilken fantastisk helg vi haft! Även om inte solen varit framme hela tiden så har det varit varmt och skönt.
Äntligen är sommaren på väg.

I fredags jobabde jag som sagt några timmar på jobbet och sen jobbade jag hemifrån, var en del
jag måste få klart, och känns så skönt att få det gjort.
Nästa tisdag kommer jag vara på konferens hela dagen, vi har IS/IT dag nere på stan. Ser jag fram mot.
Eventuellt kommer jag också framöver vara med på en Microsoft konferens framöver då vi går från LN till
Outlook. Ser alla möjligheter framför mig och samtidigt utvecklas jag enormt.

I lördags var vi ner på stan, skulle köpa Silicon för att reparera ett litet hål i handfatet.
Vi passade också på att äta på "Nancys Fresh food" så himlans gott trots att det är vanlig
mat, ja vi åt båda pasta. Men det är smakrikt och kryddat och fräscht, riktigt gott!
Blev lite shopping också, REA är alltid roligt och har man tur hittar man bra saker och inte bara skräp
vilket det oftast är på REA.
 
I söndags tog jag med Arnold ut på en promenad träning efter det att jag varit ute med Spike och Inga.
Dom första 200-300 meterna drog han men inte alls som förut, det blir bättre och bättre hela tiden.
Vid övergångsställena tecknar jag till han att ligga och just för att han då ska vila lite. Han gör det
jättebra.
Vi mötte en hel del människor och genom att han hade västen på sig som det står "Hund i arbete, Döv hund"
så blev det en del frågor. Jag påpekade att västen var på för att då vill jag inte att någon ska hälsa på han då
han är ute på sk. "jobb". Han låg ner och vilade dom ggr jag stannade och pratade. Jätteduktig och lugn.
Även bilisterna stannade för oss och naturligtvis tackade vi för det och bilisterna vinkade så glatt mot oss.
Sånt gör en så himlans glad.
Vi hade en mycket lyckad träningspromenad som bara kan bli till det bättre, och det bästa, vi har superkul
tillsammans och det är just det hund och ägare ska ha!!!
 
 
 
 
Bild tagen på stan i lördags 11/5
 
Bild tagen på stan i lördags 11/5
 
Mat som jag gjorde igår 12/5
 
Lunch på stan i lördags11/5
 
Lunch på stan i lördags 11/5
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0