Inga, våran stolthet...

Jag blir så glad över vår Inga, finns saker som hon absolut inte hanterar men det ena överväger det andra.
Hon har inte behövt sin tratt efter den här operationen heller, och hon kliar eller slickar sig inte
på såret heller, hon är så himlans duktig denna lilla tjej. Blir så glad!
När man läser hur andra tycker att deras hundar är och betér sig så brukar jag tänka:
"Herregud, här klagar vi, vi måste ha 3 st toppenhundar". Ja, det är bara att inse.
Dessutom så får våra hundar vara hundar, just för att vi tycker att så ska dom få vara.
Alla tycker inte likadant, och det måste man respektera. Vi vill inte ha ha hundar som inte
äns får vara glada när man får besök. Allt handlar om hur vi lärt dom, självklart, men dock så är vissa
raser bara mera glada och uppspelta än andra hundar.
Inga har varit en sådan hund, hon är mycket glad idag med, men det beror alldeles hur besökaren/besökarna
själva betér sig. Sätter DU upp en hand så tolkar en hund kanske det som en invit till lek....etc..
Bästa är alltid att TOTALT iognera.
 I lördags fick vi fika främmande av våran gode vän "Monkan", hon brydde sig inte ett dugg, och vi hade inte
äns diskuterat hur man skulle beté sig. Det var precis som att hundarna fattade direkt, dom kände av.
Vi hade jättetrevligt under många timmar och självklart slutade det med att Arnold sov i hennes knä och
dessutom så pussades dom två en hel del.
 
Vi har tagit det lugn med alla hundar, för Ingas del har det blivit kortare promenader och hon är så lycklig
när hon är ute så hon måste ha glömt bort att hon brukar frysa ordentligt när det blir - grader.
 
Själv börjar jag känna mig oerhört stressad. Alla helger uppbokade. Nästa helg måste vi handla och
så måste jag fixa något att ha på mig på kommande julfest med jobbet som går av stapeln den 13:e Dec.
Helgen som kommer blir full, helgen efter den 7/12 åker jag, Conny och Monkan till Älvsjö på Stora Hundmässan.
Den ser jag mest av allt fram mot, ska bli så kul. Träffa vår uppfödare samt Ingas gudmor Lina bl.a.
Ja, så ska vi hinna med allt annat också, alla dessa montrar!!!! Kommer lysa shopping i mina ögon:))
 
Frågan jag ställer mig nu, när ska jag hinna med julbaket? Julmaten? Jaa, även fast vi firar hemma
så är jag väldigt noga med att god mat på julen ska finnas på bordet. Allt det som bör finnas i första hand.
 
Jaaaa, vilken jäkla miss förresten...Den 16/11 var vi in till en butik och beställde Stadsnät och valde operatör.
Igår ringde jag för att fråga hur det ligger till med beställningen. Det fanns INGEN beställning!!!! Men herregud sa jag till Kundtjänst jag har ju kvittot o allt här!! Men troligtvis kunde det vara som så för just denna helg hade dom uppdateringar  men kund elikväl vara som så att beställningen inte gått igenom. Allt kan ju hända.
Så nu denna vecka kommer jag få ett SMS för att hämta ut Routern coh sedan bara koppla in så ska allt
fungera klockrent......får vi hoppas, för med min vanliga otur så ska det säkert jäklas! Men allt går att lösa.
Sen kommer det gå undan.
För 3`s trådlösa, är INGET jag tänker rekomendera någon. Gjorde Bredbandskoll på (WIFIN)den och så här blev det:
Tar emot filer: 0,011 mbit/s
Skickar: 0,103 mbit/s
 
Skrämmande så lurad man blivit...innan har det fungerat klockrent för 3 veckor sedan...ALDRIG MERA 3!!!
 
Dövisarna myser♥
 
Inga myser hos matte♥
 
 
Monkan och Arnold pussas:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0