Allt och inget...

Veckan börjar nalkas mot sitt slut. Är så himlans trött men det måste bero på mörkret.
Jag verkligen ogillar att vakna och det är så mörkt ute. Betydligt piggare på sommaren.
 
Veckan på jobbet har hittills varit stressad men ändå lärorik och riktigt kul. Sånt gillar jag
och det bli rmera än positivare stress som man kan hantera.
 
I helgen ska vi bara göra massa nytta, tror jag skrivit om det i tidigare inlägg. På lördag
ska vi ha en bakdag och baka matbröd bland annat.
Våra favoriter kan du hitta här på min andra Blogg  Grötfrallor dom är riktigt goda och "fluffiga".
Dessutom är dom otroligt lätta att göra och det gillar jag, det ska gå fort:)
 
Har jag berättat att jag nu korrekturläst reportaget i Härliga Hund och rättat lite?
Allt är nu klart iallafall så vi får se hur det kommer se ut sen.
Tycker det är så bra att just Döva hundar uppmärksammas mera i Meida som något positivt
som dom faktiskt medför. Självklart har dom problem som alla andra hundar men inget just
att påpeka bara för at den är döv. En myt från personer med okunskap helt enkelt. Sedan kan man alltid
diskutera om man ska träna en döv hund på annat vis än en hörande och självklart ska man göra det.
Finns massa Tips och Tricks.
 
I veckan har igentligen hundarna bara fått vara och fått promenader, dom dör inte uttav det.
Tur vi faktiskt har 3 st hundar som är AV/PÅ. Man måste inte aktivera sina hundar 24/7, en hund behöver
också vila.
 
Den 25/10 har jag tagit ut en ledig dag, har så mycket tid att ta ut som jag aldrig nästan kan utnyttja.
Men då ska jag ha en dag för mig och hundarna. Och så förstås egentid. Det är viktigt att få det
mellan varven. Klippa håret, shoppa, äta något gott osv...
 
Idag skulle jag ha varit på Kurs men den är inställd idag Feldenkrais , tråkigt. Den gör att hela jag mår
riktigt bra och verkligen något jag rekomenderar alla.
Vi är några i gruppen med olika problem. Jag med mitt diskbråck och förslitna kotor och så min jobbarkompis
som var med om lägenhetsbrand då allt brann ner och deras katter dog (skrämmande)
 
Vill avsluta med underbar film på Inga-Maj och hennes borde collie "Gnistra" som är döv och vallar.
IngaMaj är också med i min grupp "Leva med döva hundar" på FB.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0