Skogsrunda i skogen

Igår efter jobbet tog jag med mig Arnold ut i skogen. Jag ville prova det nya selet av märket "Rukka".
Vilken drömpromenad!!! Han gick så bra och allt var riktigt behagligt. Så nu blir det då inget VGW sele
mera, för den ha rinte varit hel tok enligt mig. Dessutom sitter den under armbågarna vilket inte är OK
enligt mig. Det ska vara behagligt för hunden och armbågarna att gå promenader.
 
Arnold brukar tveka att hoppa över bockar men den här gången var han riktigt lycklig att få göra det.
Jag tror selet var behagligt för han helt enkelt. Han ville inte sluta hoppa, var så roligt att se.
Vi gick också in i skogen och jag kaastade lite godisar som han fick söka upp...att han älskar
att arbeta med nosen är ingen som helst tvekan, han är som skapt för det.
Zick zacka genom träd gjorde vi också och han var hela tiden med på noterna. Vi avslutade
våra aktiviteter med att passivitetsträna på stenar och parkbänkar.
Vi möte både löpare och hundägare, Arnold bryr sig inte ett dugg, så skönt, han liksom går sin egen väg.
Det som jag märkte igår när vi gick, att nu kollade han hela tiden om jag var med. Det här selet tror jag är
precis vad vi behövde, trots att det är ett vanligt.
 
Vi busade på hemvägen och han gillade verkligen det. berömde med lek och bus, jag är ingen förespråkare
att mata in massa godis vid beröm, det gör vi ibland.
 
Bllir nog en tur ut igen idag, för Arnold och jag hade en mycket trevlig och rolig promenad nu när jag
äntligen slipper värk i armen och han själv njuter av promenaderna.
 
Conny var på dagen ut med Inga själv, hon behöver mera motion som jag skrev tidigare.
Och hon riktigt njuter att få gå själv med husse.
 
Ang Härliga Hund så verkade det som hon inte fick mina foton igår, så jag skickade pånytt
och testade även till mig själ, och dom gick fram. Nu idag fick hon dom.
Men det är inte hon som bestämmer vilka foton som ska få vara med. Så Conny får nog
ta lite bilder snarast på mig och hundarna utifall att. Nästa vecka ska jag iallafall få korrektur läsa
texten som ska in. Bra!
 
Har också fått mail från den äldre damen med den blinda hunden jag hjälpte med tips och råd
och visade hur dom kunde träna. Det går superbra för dom, och hunden är riktigt kaxig och duktig idag.
Hon har t.om tränat hunden att hoppa över stockar, det ni!!! En blind hund kan tränas till allt och jag
blir så glad att denna dam verkligen engagerar sig så starkt och verkligen älskar att träna. ELOGE till henne!!!
Ska försöka få vara med och filma henne någongång, det vore kul att visa sen:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0