Hormonstörning

 
Var ett tag sen jag hade tid att skriva, har varit fullt upp både hemma och på jobbet.
I och för sig är det väl kul, men ibalnd måste man "landa" lite och pusta ut.
 
För några dagar sedan råkade Ingas päls börja se konstig ut, blev liskom bubblor i den,
röd och uppsvullen i ansiktet och på frambenen...såg ut som en allergichock!! Diarré.
Ahaaa, ca 2 månader sen löpet....skendräktig? Jag vet inte, för hon har aldrig visat tendenser
förut, och absolut inte så här, och allergier och känslig har hon aldrig varit, hon är den starka.
Man kan inte springa hos vetrinärer för allt, man måste ibland läsa av sina hundar och vara kall,
att folk har åsikter om det får dom ha, för dom har oftast åsikter om allt så länge det inte gäller
dom själva naturligtvis. igår blev hon bra. Magen är väl inte helt OK ännu, men det bekymrar mig mindre.
 
Iallfall så har vi ökat på motionen på henne och även mindre mat vid skendräktigheten precis som
vid löp.
Ringde igår vetrinären som bad mig avvakta när jag berätta hur hon såg ut, och att hon var
pigg och glad utan feber osv. Oftast är det en hormonrubbning eller nått hon ätit som inte
var helt ok just då. Det kanske stämde. Men hon har då inte fått i sig något ute då hon bär
munkorg pga just det, hemma äter hon det hon alltid äter....så jag tror på hormoner.
Nu är hon i stort sätt bra iallfall o det är så skönt!
 
I helgen har vi fullt upp, framför allt med Arnodl och Inga som kommer att tränas mera.
Ja, Inga kräver mera motion just nu. Arnold ska fortsätta att lära sig gå fint i koppel.
Sen kommer det bli aktiviteter som vanligt för dom. Hoppas på bra väder.

Vi har också massa vi ska uträtta imorgon. Lite shopping och så blir det väl lunch ute i vanlig
ordning, alltid trevligt.

På jobbet är det full aktivitet. Massa nytt att ta in. Idag har jag jobbat för fullt med att se till
att en server inte funkar, bråkar med IBM och har priat detta ärrende. Aktut för min del som har
en del deadline på måndag. Kurs i verksamhetsutveckling har jag deltagit i, jättebra dag!
Det flyter på för mig och tycker det är så jäkla roligt, trots att jag har mer än fullt att göra vilket
innebär att jag ibland även jobbar hemma för att hinna ikapp.

Nu ser jag fram mot att hundarna får hålla sig friska.

Arnold kliar sig fortfarande men inte alls som förut och nu har han inte fått varken kalk eller
silverlotion/Probolja. Har fuskat helt enkelt. Ikväll ska han nog få duscha.

Snart tar jag helg, och det ska göras tillsammans med familjen, den bästa jag har♥
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0