Inga med på Djurakuten

Igår kväll hade vi lite att göra men så råkade jag kolla på Facebook och flera hade då
skrivit "Inga med på TV3 Play"...Det var från Djurakuten när Inga opererades efter ha svalt en
persikokärna. Vi hade inte fått veta något.
När inga låg inne för operation så ringde ju Filmteamet till oss och frågade när vi skulle komma,
det var den dagen vi skulle hämta Inga. Vi väntade då på skjuts så vi hade ingen aning.
Filmteamet skulle vara inne och filma en annan operation kl 11.00. Filmteamet hade hört Inga och
dom trodde först det var en PAPEGOJA inne i själva Hundstallet. Men när dom kom in så var det
en liten staffe som dom fått till BULLTERRIER! Dom tyckte mycket om henne och så berättade
en av vetrinärena att Inga var helt döv och då blev Filmteamet väldigt intresserade och bad om
vårat telefonnummer. Kl 8 samma morgon vi skulle hämta ringde dom alltså oss.
Vi kom överrens om att jag skulle meddela receptionen när vi var klara.
När vi väl var klara och meddelade jag att vi var där. Men då var dom inne och filmade en operation
men jag ville inte då vänta, utan bad att hälsa till dom att vi ville åka hem med Inga så hon fick
lugn och ro. Dom hade ju velat att jag berättade hur det var att leva med döv hund, hennes tävling
hon varit med på som hon placerade sig på så bra plats, hur vi tecknar dom olika kommandona osv..
Men nu blev det inte så, lite tråkigt kanske då man verkligen vill sprida sin kunskap hur bra det går
att leva med döva hundar om man engagerar sig lite.
 
Här kan ni se en liten snutt, den ä rinte alls lång, och det är avsnitt 12
http://www.tv3play.se/play/319785
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0