Lite inhandlade saker till hundarna

 
Helgen har som vanligt gått fort, alldeles för fort. I lördags åkte vi till Erikslunds Shopping Center
för vi skulle storhandla +  kolla lite andra saker.
Vi var in på djuraffären och fick där träffa representanter från det nya Vetrinärshuset, mycket
trevlig personal. När vi väl var där så hittade vi ett sele till Arnold i neongult. Det fanns i 3 färger och
vi ville helst ha den neongröna, men vi var lite osäkra på om den som fanns passade. Nu i efterhand
vet vi att den gjorde det då den gula är en aning för stor, men då får han växa i den. Bara att dra åt lite extra.
Får köpa den vid nästa tillfälle istället.
 
Blev lunch ute och lite shopping och till sist handlade vi en del kött. Älsar City Gross färska kött,
och dessutom passade vi på att köpa på oss späck som Arnold ska ha i sin mat. Det gör man för
att tillsätta fett. Ister går bra också men späck är bättre.
 
Lite inomhusaktiviteter blev det för hundarna, kurragömma, leka med boll och leta efter saker.
Kvällen avslutades med ostbricka och kex och film.
 
På söndagen cyklade jag tillbaka till djuraffären och köpte en stor bädd till hundarna, och köpte
även en ny matskål till Arnold och Dentastix för att dom ska tugga på.
 
Sen hem och förbereda söndagsmaten, helstekt fläskytterfilé med klyftpotatis och pepparsås.
 
Vid 18.30 ringde journalisten från Härliga Hund upp mig och vi hade ett mycket givande och bra
samtal just om min grupp Leva med döva hundar. Så vi får se om jag får en liten ruta med
i den artikel som hon ska skriva just om döv hund. En medlem i min grupp ska nämligen vara med,
en tjej som är jätteduktig med sin döva hund, är så oerhört glad när det går så bra för dom♥
 
Nu är det måndag, och efter jobbet idag ska jag och Arnold iväg och träna, ska bli kul.
Ja, vi tränar privat alltså, ingen kurs. Så Conny får ställa sig vid spisen och göra egengjord pizza.
Det är aldrig fel. Idag på dagen tar han med sig Inga ut på träning. Hon behöver mycket motion nu
när hon ev är skendräktig och dessutom lagt på sig en hel del.
 
En annan sak det diskuteras mycket om är allergier hos våra hundar.
Är det alltid allergi så fort det kliar? Måste man direkt till vetrinären?
Vad föddes våra valpar upp på hos uppfödaren?
 
Jag tror som många andra att fodret många ggr avgör en hel del. Fodret många ggr
är boven till klåda. Näringen...tex...
 
Som Arnold tex han behöver mindre protein, tillsätta mera fett och då tillsätter jag späck.
Han får också kalk.
Många som ändrat om sina matvanor hos sina klådhundar har blivit mycket bättre eller helt bra.
Är man djurplågare för att man försöker själv då? Ja, en del vill påstå det.
Då skulle jag vilja påstå att man är djurplågare när man köper skitfoder på ICA, för är man påläst
och kunnig så vet alla att det innehåller ingen som helst näring, det innehåller spannmål. Vill vi
ge våra hundar det resten av livet? Är det snålhet? Vet du vad spannmål är?
Dom som är helt okunniga säger oftast...men min hund mår jättebra av det och har fin päls!
OK, men fortfarande får din hund inte den näring den ska ha.
Jag kan förstå om man är tvungen ibland att köpa det om man nu måste. Men jag ser faktiskt
till att våra hundar får riktig mat oavsett. Personligen skulle jag aldrig köpa ett sådant foder.
Äter jag själv bara skräpmat? Är det vad jag vill leva av? Nej, just det. Jag vill ha näringsrik mat själv.
Det diskuteras iallafall rejält nu. Och det är kul med diskutioner. Själv vet jag hur mina hundar bäst mår.
Att tillsätta gifter på mina hundar är sista utvägen och där är jag mycket bestämd, så länge dom aldrig lider
finns ingen tvekan.
 
Nu ser jag fram mot denna nya vecka iallafall som erbjuder en hel del. I helgen blir det i vanlig ordning
en hel del att göra, som oftast alltid.
 
Hundarnas nya bädd
 
 Arnolds nya sele
   
 
 
Morgonbus, Arnold och Spike

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0