Känner att tiden inte räcker till

Vad dagarna går fort och veckorna med, och för att inte tala om åren!
Har haft en otroligt hektisk period på jobbet och det är väl så mellan varven.
Mycket nytt som ska tas in och samtidigt händer det alltid saker inom IT. Man känner
att man verkligen inte kan allt, att man dessutom jobbar ihop med tekniker, och det gör mig
ibland frustrerad, att just inte kunna. Jag är en person som vill kunna göra ett bra jobb och då måste
man ju kunna sin sak. Nu och inte imorgon. Men det är väl så, det är ju så det igentligen ska vara
att just lära sig, se framåt.
 
På hund fronten händer inget speciellt, vi tar våra promenader med lekar och så, det är inte riktigt
väder för massa aktiviteter. Aktiviteter gör vi på våra promenader. Ingas tassar är vi dock försiktiga med
medans Arnold är en riktig vinterkille, njuter av snön och livet.
 
Klådan har kommit tillbaka på Arnold, men nu har vi satt in Standardt kalk igen och även olja.
Är det så han fortsätter sen att klia tar jag bort oljan då den innehåller lax och kan vara just det som stör.
Byter ut det mot fett, och jag använder då späck. Ger ca 1 msk om dagen.
 
Arnold har vi tränat mycket sök på inomhus och nu början han bli riktigt grym på det och som jag skrivit
tidigare så älskar han det. Vi måste även ta tag i balansövningarna, det har vi varit dåliga på, tyvärr.
Tänker dock vara oerhört rädd om hans rygg då hans kullbror nyligen fick somna in pga diskbråck.
Bättre ta det säkra före det osäkra. Hundar behöver inte alltid aktiveras varje dag och flera timmar,
huvudsaken dom får arbeta sig trötta med hjärnan. Och en hund som har problem med höfter, armbågar
bör man nog se till att inte aktivera FÖR mycket, vilket jag sett en del gör, och det kan göra saken värre.
Normalt är bättre. Min åsikt.
 
Nu är det äntligen fredag, och det är så himlans skönt. Imorgon ska vi iväg och handla och njuta av dagen.
Blir nog en lätt lunch ute, alltid lika trevligt.
 
Måste också få tillägga, att jag är så oerhört glad över vår grupp på FB, så många nya hälriga medlemmar
som verkligen sätter fart på gruppen. Och nu har vi även ordnat så vi kommer ha "Månadens medlem".
Spännande. Det kan bero på jättemycket som tex, fin hund, mest aktiverad, trevligast osv...
Gillar personer som är engagerade och bryr sig. Jag kan inte förstå varför många är med i alla grupper som finns bara för att just vara med, är det pga nyfikenhet eller vad? Kontroll på vad som händer?
Jag har gått ur flera grupper, kommer även städa vänlistan, personer som jag inte har någon kontakt med eller
som man aldrig hör något ifrån varför ska dom vara kvar, eller dom som bara hör av sig för att vara negativ...
Nej, dom passar inte på min lista. Jag samlar inte på vänner. Behöver inte det. Dom jag har är jag nöjd med
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0