Semestern närmar sig sitt slut...

Tänk vad 4 veckor kan gå fort!! Nästa vecka kvar och sedan väntar 1 års arbete igen! Ja, jag är ju inte borta och ledig så mycket under året som en del andra. Många spar och tar 1 vecka på höst eller vinter, men jag jobbar.
Så att få vila sig dessa 4 vckor tycker jag att man är mer än väl förtjänt.
 
Vi har just nu en otroligt fin och varm sommar. Över 30 grader och det är en hetta utan dess like. Men man ska inte klaga. Men vi som äter mediciner och äldre kanske inte alla ggr mår så bra uttav det. Och framför allt inte våra djur. Här hemma går det relativt bra, men man kan ju inte träna hundarna något under dags tid.
 
Semestern börjar ju givade som alltid, Arnold fick operera bort en klokapsel. Den har nu läkt och en ny
klo är på väg, svart. Imorgon ska jag till tandläkaren, fick en akut tid, en bakre tand som lagningen (tror jag)
håller på att släppa, blir säkert en Krona. Kostar 7-8000:-, har jag tur blir det en rotfyllnig och då landar man på
mellan 3-4000:- om det går bra som sist. Det är ALLTID något inför mina semestrar...förra året fick Inga opereras 2 ggr mitt i varmaste juli första operationen som sedan visades med komplikationer. Kanske bästa att inte ha
semester utan ta en vecka då o då?
 
Hur går det för Samson här? Ja, som ni vet så kom han den 17/4 och har anpassat sig mer än väl. Han och arnold är idag som ler och långhalm, Spike går bra ihop med han också, men Inga är inte pålitlig då hon ett par ggr till har flygit på han, men då har vi kunnat styra av det genom att vi varit beredda. Dom hålls separerade och det går jättebra. Att nosa genom komposgaller går minsann bra och även ute. Men INNE blir det tvärstopp. Vad säger man....hon är inte en tik för ro skull:))
 
Samson och arnold har fått lära sig att sova i sängen med oss. Vi varvar. Samson är så trygg i sig själv, han bara anpassar sig. Han somnar med sitt huvud på någon av våra kuddar tillsammans med oss och så vaknar man också.
Ute är det lite jobbigare. Han hoppar och ska kram till hundar, och småhundar som skäller i ett då blir han mera hoppigare. Han kan iblnad uppföra sig bättre och jag jobbar ideligen med det. Har blivit en vana.
 
På lördag den 26/7 ska jag in på Magnetröntgen. Då tar dom hela mig, trots det är benen denna gång som ska kollas vad som skett, Har ingen styrka i högra benet och bortdomningar och smärta när jag ska sova. Därför kollar dom även om ländryggen blivit sämre också och att benen tagit stryk. Sedan får vi utgå från vad vi ska göra.
 
Ikväll tänkte jag köra ensamtid med Inga i skogen, hon behöver ensamhet med mig eller någon av oss ibland, det är då hon fungerar som bäst. Henne kan man ha lös utan koppel för hon går fot hela tiden och kopplas vid möten.Men nu har jag henne kopplad iallafall. Så mycket löst springandes underliga hundar här och dom litar jag inte ett dugg på.
 
Ha en fortsatt fin semester och sommar alla! Var försiktiga med solen och värmen.
 
 
 
 
 
 
 
På besök hos grannen och finaste Clifford
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0