En underbar ledighet med massa aktiviteter

Så har ytterligare en helg gått och hela tiden närmar det sig en semester som jag
verkligen längtar efter. Knappt varit ledig något alls mer än den ledighet man har rätt till.
 
Så har man varit lite ledig igen, hela 3 dgr, riktigt skönt. Har fått massa gjort hemma som
man dragit sig för att ta tag i. Lite är kvar, men det får vi ta då och då.
 
Det har blivit en hel del hundträning. Sam har fått börja "skvallerträna" och det har fungerat jättebra.
Har märkt att han gillar absolut inte människor som är högljudda då reagerar han starkt.
Vi har varit en hel del i skogen och jag märker hur han riktigt njuter av det. Jag låter han få gå
som han själv vill, kopplad förstås. Skulle jag ha han lös så skulle han jaga vilt direkt.
Han var jätteduktig i helgen då vi körde lite balansövningar, något som han absolut inte gillar
men efter skvallerträningen så var han genast med på noterna och vi gjorde det hela lite roligt.
 
Vi har också låtit Inga och Sam setat nära varandra. Bad Inga och Sam att sitta och väntade
tills jag såg att det var OK. Det fungerade jättebra. Ute går dom tillsammans och Inga vill gärna
komma nära han mellan varven och då och då blir det en liten nospuss. Men ...jag litar inte
100% på henne, för hon kan vara falsk. Och då blir jag spänd.
När jag tränar henne och Sam tillsammans, måste jag vara totalt avslappnad, annars blir det bara fel.
Och nu går det bara bättre och bättre. Vi jobbar med dom 2 i lagom lugn takt, ingen stress, inget MÅSTE
att dom ska vara i samma rum, allt får ha sin gilla gång och jobbar man lugnt och avspänt så tror jag
mer man får stabilitet.
 
Att Spike börjar bli gammal är svårt att förstå, i och för sig blir han nu 7 år. Hans mamma blev inte äldre.
Hon fick massa knölar på huden och fick somna in. Vi har upptäckt att Spike börjat få något konstigt
på ryggen. Jag vill inte tro något sådant, han är VÅR kille han har så många år kvar att njuta av livet.
Men nu börjar han dra sig undan, t.om från Inga, han vill vara för sig själv när han inte gosar med
oss. Våran älskade kille, vårat allt.
 
Tror Sam är en liten kopia av Spike, den lugna harmoniska. Hoppas verkligen på det. Inga behöver en trygghet
och jag kan nästan se lite av att hon söker sig till han nu. Vi jobbar som sagt vidare och det får ta den tid
det tar.
 
Arnold är nu inne på sina sista dagar med bandage. Jag kommer nog låta han få ha det en tid till,
vill inte låta något hända igen. Men han har varit duktig med sin tratt, dock tar vi av den mellan varven när
vi har koll på han, då njuter han!
Han kommer att få vila utan längre promenade veckan ut.
I helgen tar vi med oss hundarna till Erikslund. Vi ska köpa mera Musch. Blir lagom promenad
så blir dom lite trötta efter det.
 
Snart är det dags för Connys födelsedag, han fyller jämt. Blir inget speciellt, men något ska
det bli. Vet vad han vill ha iallafall;)
 
Imorgon blir det en lång dag på jobbet. Upp kl 5.00 och till jobbet, kör till kl 13. Sen ska vi ut
på Lövudden och ha kvartalsmöte med kvällsaktivitet/grillning till kl 22. Hoppas på relativt bra
väder och bra eftermiddag/kväll. Dock kommer jag sakna mina älsklingar hemma, det gör jag alltid
så fort jag är borta. Jag är en hemma människa och älskar min familj♥
 
Ha en bra dag, och njut av solen ni som har den, själv får jag bara se den genom fönstret på jobbet!
 
 
 
 
 
 
 
 
Samson och Inga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0