Det börjar ta sig...

Det har varit en jättebra helg efter en mycket stressad vecka på jobbet.
I fredags efter jobbet tog jag med mig "Sam" ut och han var en riktig guldklimp
på den promenaden. Det är lite olika, men det får man ta och backa i träningen.
 
I lördags var jag iväg och köpte en mindre hink med Standardt Vild för att testa om det
vore något för Sam och det gick i utan att han tänkte. Även för dom andra 3 hundarna.
En säck på 12 kg kostar 629:-, inte billigt men det är ett bra foder. Köpte också Musch,
en påse för att testa med ren i. Och först gick han runt matskålen som en varg jagar sitt byte,
det var riktigt roligt att se, men jag tänkte samtidigt, ahaaa, detta gillar han inte, men det var
ju något nytt för han, så efter ett par min så smällde han i sig köttbullarna.
Detta ska Sam få 1 gång per dag, och får då ca 6 köttbullar. En påse kostar 50:-
även det ganska dyrt men väl värt varje krona skulle jag tro. Så nu ska jag köpa både Vilt
och Musch.
 
Efter det var jag till Biltema för att köpa lite saker till kompostgallren för att fästa ihop dom.
Hittade det jag skulle ha direkt, köpte även en klicker till, men den är inte alls lika bra som
den vi har, men duger åt mig ett tag.
 
Sen bar jag iväg till Maxi för att handla, var jättelänge sen jag var där. Men det blev en hel del.
 
Kom hem och tog med mig Sam ut på träning.
Kvällen blev att koppla av i soffan och se film med pizza. Riktigt skönt och så en sen kvällspromenad.
 
Igår (söndag) träffade vi vår goa vän Monkan och Cliffen och vi gick till Djäkneberget, det var Cliffen
och Sam´s första dejt och det gick jättebra. Dom nosade på varandra och gick sen vidare.
Vi tränade hundmöten då vi mötte flera stycken och jag tyckte det gick jättebra. Duktiga hundar.
Sen från Djäkneberget och ner på stan, och där var dom exemplariska och bra för Sam, då det var
hans första gång i stan, mycket människor, och några ville han hälsa på, men med ett klick så förstod
han att det fick han inte.
Vi åkte även rulltrappa, vilket Sam inte gjort tidigare men det var inga problem, han gick på
som inget var nytt, likaså Cliffen. Så duktiga våra killar är. Bra balansövning. också
genom att denna är jättebrant och lång.
Det var en trött Sam som kom hem men han visade husse klart och tydligt hur glad han var.
Han somnade direkt. Blev även en längre promenad på kvällen.
Kommer bli många hundpromenader framöver för det är bra både socialt och i träningssyfte.
 
 
Vackra Djäkneberget, Cliffen och Sam
 
Husse och Sam på träningsrunda i skogen 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0