Vintern närmar sig

Blir allt mindre att jag bloggar då man oftast använder FB gruppen. Vintern närmar sig
med stormande steg men man kan bli lite förbryllad på detta väder. Regnrusk ena dagen och andra
kallare. Men nu har det varit mörkt och trist väder ett bra tag med regn i luften.
 
I helgen som var hade jag och Inga vår egna tid tillsammans. Det har liksom hamant lite åt sidan
då vi tränat med Samson. Men han fortsätter vi förstås att träna, och då mest hundmöten, det är de vi
måste fokusera oss mest på.
 
Som sagt i söndags begav sig Inga och jag ut i skogen, det var så skönt, älskar att känna
doften från skogen och ännu kunde jag höra fåglarna. Mötte en hel del hundar och även
personer som löpte i spåret. Inga fick gå lös och det gör hon perfekt intill mig.
 
Vi balanserade på olika saker och jag behöver bara närma mig så förstod hon direkt vad jag ville,
själv var hon lycklig med en glad svans när hon kom upp. Hon fick mycket beröm av mig. Hon
älskar att vara mittpunkten överallt och nu fick hon sin egna tid med matte och det älskade hon
verkligen och visade det klart och tydligt.
 
Men så inträffade något, jag råkade svimma av en väldigt kort minut, och vaknade av att Inga
stod på  mig och slickade mig i ansiktet och gnällde. Älskade lilla Inga, du slutar aldrig förvåna mig♥
Vi hade nyss fotat oss tillsammans och förmodligen hände detta när jag skulle resa mig upp för jag
minns att jag blev illamående och allt blev svart. Inga var lös....ho kunde ha sprungit sin väg, men
istället fanns hon vid min sida. Blandade känslor av både lycka och glädje och tårar. Vi satte oss på en sten sedan tillsammans och hon höll koll på mig. Sedan gick vi lugnt iväg och fortsatte och hon kollade hela tiden mig.
Trots att hon gick lös brydde hon sig inte i några mötande hundar alls, däremot så travde hon med högt huvud
förbi hundarna och jag kunde inte låta bli att le. Ville hon göra sig fin? En riktig madame:)
Väl hemma sedan vilade jag, och jag tror Inga var trött, för hon somnade. Att balansera märkte jag att det
är en bra träningsmetod även för henne. Hennes självförtroende ökade rejält och det märkte jag. Så detta
ska vi nu jobba mycket mera på. Vi hade så roligt tillsammans. Glad matte och glad hund!
 
 
 
 

Denna är nu beställd till Arnold
 
 
Samson blev alldeles lyrisk över första snön
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0