En underbar helg

 
Jag är väldigt dålig på att skriva, jag vet:) Beror nog på att man har Facebook och även en grupp där.
Tiden räcker liksom inte alltid till numera.
 
Helgen som var har varit underbar trots att jag var själv med alla 4 hundar.
I lördags var jag och gjorde lite ärenden på Erikslunds shoppingcenter, skönt att bara
ta det lugnt.
 
När jag kom hem så blev det att gå ut med hundarna, Sam tar jag alltid själv och vi tog en härlig
runda i skogen varvad med lite träning.
Ni som följt han vet att han tycket att hoppa upp på stenar var lite läskigt i början, nu tycker han
det är roligt och tar sig upp på lite höjder, dock får man ibland lyfta han.
Men i lördags hittade han en stock på marken och där ställde han sig automatiskt med frambenen.
Snabbt var jag framme och berömde han och han blev jätteglad. Han är så tacksam för allt och blir
så kramgo när vi berömmer han. Ja, han kramas när han blir glad och visar det. Han hoppar upp
och håller om en med framtassarna. Denna underbara hund, snällheten själv. Har fått uppfattningen
att han är som Spike, vek. Men det gör ingenting alls, jag gillar dom hundar som är just "mysiga"
och bryr mig inte ett dugg om vad andra tycker eller hur andra tycker en hund ska vara. Våra hundar
är våra hundar och jag har för länge sedan slutat bry mig om just vad andra tycker. Gör man det kanske
man inte ska ha hund huvudtaget. Vill man träna bruks så gör man, vill man tävla så gör man. Man är ingen
sämre människa för att man inte gör det. Man kan likväl träna privat, går lika bra det. Våra hundar behöver
heller inte umgås med andra mer än på promenader.
Det som jag funderar över och läser ofta är att valpar som nyss kommit hem till sin ägare och genast
måste ägarna släpa med dessa valpar till en Rastågrd för att  valpen måste umgås med andra hundar!!!
Ja, vad säger man? Bäddar för stress anser jag. Har man tur så slipper man det framöver. Hundar behöver
inte vistas med många andra hundar i en gård, går likaväl bra om inte bättre med en promenad.
Sen har vi alla dom här som måste ha "perfekta" hundar, vad är en perfekt hund? En hund som inte får göra något?
För mig är en perfekt hund en hund som lyder mig i ren vardagslydnad. Jag anser att en hund ska få vara hund.
Våra hundar får röra sig fritt hemma också. Men det är olika vad man tycker och det respekterar jag.
Att också "hårdträna" sin valp redan från början är skrämmande. Och då menar jag ett inlägg jag såg tidigare på facebook. Det var en 4 månaders valp som sprang efter mattes cykel!! Hur tänkte ägaren där?
Bäddar för slitage på hunden som inte har utvecklat sig ännu. Behöver jag nämna att den tråden urartade sig rejält?
 
Inga är den här klockrena hunden som bara följer. Släpper jag henne så går hon intill mig och hela tiden ser till att jag är med. Ber jag henne utföra något så gör hon det. Ja, på det viset är hon perfekt, alldeles för perfekt och
dessutom är hon döv!
 
Nog om hundar.
Jag har insett att det finns vänner i min bekantskap som jag trodde var vänner, men tydligen inte. Man blir bara så besviken. Falskhet är det värsta jag vet och tål man inte höra sanningen som vän så "fine" för mig. Jag orkar inte krusa människor mera, det har jag gjort tillräckligt i mitt liv. Så vill man inte umgås så behöver man inte, jag har då aldrig tvingat någon. Men sällskapet kanske inte duger? Men att prata om om våra hundar till andra går ypperligt bra men sitt då inte sen och säg till mig att våra hundar är så fina, för det är banne mig höjden av falskhet, man får faktiskt vara ärlig och ha åsikter till mig, även om jag blir ledsen just för stunden så går det över och uppskattas mer än att prata bakom ryggen. Kom ihåg en sak...DINA vänner kanske inte är så fina vänner heller när dom berättar detta för mig. Så tänk på det!
 
På torsdag ska jag och min väninna på en jättebra föreläsning om klåda/allergier. Ser verkligen fram mot det och det ska bli intressant. Kommer berätta mer om det sen här i bloggen.
 
Nu är det dags att ta tag i jobbet igen, och ser fram mot lunchen. rester från tacosen vi åt igår kväll.
Ni vet väl att jag även har en MATBLOGG?
 
Sam balanserar frambenen på en stock
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0