Samsons nya sele


Samsons nya sele blev vi supernöjda med. Har nog aldrig haft ett bättre sele en detta om jag ska vara ärlig. Tycker han dessutom är lättare att gå med ute också.

Hur är det med Arnold och hans smärta?
Han har varit helt OK sen vi var på återbesök. Men han får ju tyvärr inte gå så långt längre så han överanstränger sig. Måste hållas i sele och helst inte vara lös heller. Men det är inga problem, vi har han jämt kopplad just pga att han har en benägenhet för vilt. I början på maj ska han på rehab och jag längtar. Ska få lära mig massage och sen hur vi kan gå vidare med speciell träning. Behöver jag säga att vi har världens bästa vetrinär? Och tänk er att det är Evidencia också:) som alla hatar just pga deras priser.
Jag kollade faktiskt upp priserna här i stan på dom ICKE RISKKAPITALÄGDA klinikerna, och inte var dom direkt billiga. Skulle aldrig för mitt liv byta till någon som inte känner våra hundar bara för att få en hundring billigare. Behöver våra hundar vård, så får det svida i plånboken! Bara det att jag kan lita på min vetrinär är allt!

För övrigt börjar teckenspråket sitta riktigt bra hos Samson. Riktigt nöjd. Är också så glad för den andra gruppen jag startade då man fått många vänner som har hund från samma ställe. Man kan byta ideer få råd och tips.
En sak är glasklar med alla våra hundar. Det är att dom ger så mycket kärlek. Sånt älskar jag hos hundar!

På jobbet har det skett en stor omorganisation. För oss inom IT på stabnivå kom den riktigt stora smällen. Jag fick byta chef. Min bästaste chef jag haft på 30 år någonsin. Han som lyft och trott på mig. Min mentor. Nu ska jag ich en annan kille sköta allt själva och jobba nära produktion. Vi får ny chef. Men jag ser det som ett lyft. Har haft bra genomgång med min chef  vad vi ska prata om i nästa vecka med min nya chef, en tjej. Jag gillar henne också. Hon är drivande och sånt gillar jag. Jag ser detta som ytterligare ett kliv uppåt. Min yrkesdröm tog nästan 30 år att uppfylla och nu kan det bara bli bättre. 

För övrig ligger jag hemna mrd feber och en rejäl förskylning. Återigen hade jag planerat träning i helgen. Men blir jag piggare finns inget som stoppar mig.

Den 2 maj har jag ordnat en stor "muskelhundsträff" här i stan för bara oss med muskelhundar. Hittills 25 som sagt JA! Med mig som fotograf kommer jag ha min väninna.
Hela stan kommer invaderas av rejäla hundar för att vi vill visa att våra hundar kan vara i grupper. Hundar som har familjer. Bäst av allt, det kommer BULLYS!

Ha det bäst alla och va rädda om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0