Veckorna som varit


Det har varit några stressade veckor.
Avdelningsflytt på jobbet och även hunnit
med att byta chef. Men nu har jag installerat
mig bra och stortrivs. Sitter i ett kontorslandskap och det är betydligt livligare än vad jag är van vid. Men jag trivs riktigt bra.

För någon helg sen hade jag ju arrangerat hundträff och vi fick riktigt bra väder. Trevliga ägare och hundar. Helgen därpå var jag med på den årliga hundpromenaden som Hundar Utan Hem anordnat runt om i Sverige. Även den blev lyckad. Och riktigt roligt att träffa vänner på den promenaden. Även den visade uppehåll under vår promenad men när vi skulle hem så började det fin dugga.

Nästa promenad som jag ordnat går av stapeln 6 juni på själva nationaldagen! Hoppas även då att vi får bra väder.

Hundträning har stått på vårat schema och dwt har nog blivit lite mera hjärnaktivitet för alla 4. Men det behövs också.

I onsdags fick vi lämna in lilla Inga hos vetrinären för en mindre operation. Klokapselbrott på själva sporren. Hela pulpan blotta sig så klon stog mer eller mindre rakt upp. Så hon sövdes och allt gick jättefort. Hann inte mer än till jobbet så var det att hämta henne igen så hon slapp vara utan oss när hon vakna. Men det hade hon redan och det hördes.
Men en lycklig Inga var det när hon såg husse och matte och hoppade genast upp för att pussas. Medans hon var sövd så hade jag bett om att dom skulle klippa ner hennes klor för dom är både svåra och vidrigt långa att klippa. Och det hade dom gjort jättefint! Blev så himlans glad. Och inte äns betalt tog dom för det. Tack Djurdoktorn Evidencia. Ni är bara alltid så BÄST när det gäller våra hundar.
Vill även passa på att tacka Agria som upptäckte att vi betalat för mycket så vi fick pengar tillbaka!
Har idag tvättat och lindat om henne och öven inhandlat massa till "Hundapoteket" som är ett måste att ha hemma. Om några dgr kan vi ta bort det så det får luftas och läka fortare.
Inte nog med det. Inga är också på väg in i löp...20 härligt gnällande dagar att se fram emot!

Arnold har lite klåda igen. Så han får duscha med specialshampo och smörjas och då ha tshirt på sig så det får gno in i huden bra.

Nu är det några dagars ledighet. Så tänkte passa på att köra lite DP med Samson och Spike. Arnold och Inga får vila dessvärre. Dom får aktivera hjärnan istället som husse sköter om på bästa sätt.

Nu är det dags att koppla av resten av kvällen med lite god mat. Conny står för den ikväll och det uppskattas mer än väl. Lite film också. Vi kollar en suverrän serie på Netflix som finns i 4 säsonger "The Killing". 

Må bäst alla!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0