En varm semesterdag

Idag har vi över 30 grader här i solen så för hundarnas del blir det korta promenader på dagen. Dom vill ändå helst sova. Vi gör istället lite hjärnaktiviteter hemma som leta godis i kastruller med lock på, balansera, kurragömma och lite apportering.

Det är så roligt att se dövisarna när vi aktiverar dom hörande hundarna hur dom sitter och tittar. Inga hon lutar huvudet åt sidan och tittar och tittar medans Arnold genast tycker att det är hans tur. Men dom väntar lydigt tills deras tur.

Idag kom även Samson, Ingas och Arnolds foder. Jag beställer ju från en leverantör som är supersnabb till skillnad från hur Animail blivit. Var kund hos dom i alla år men något måste hänt. För dom 3-4 leveranser tidigare tog det nästan 1 månad. Nu tänkte jag för ett par veckor sen ge dom 1 chans till då jag såg dom hade rabatt och även har Spikes vetrinärfoder billigare.
Jag väntade över 1 vecka och gick sen in och kollade min leverans och den var INTE äns skickad!!! Skrev till dom direkt.
När jag dagen efter går in och tittar igen på min leverans har dom MAKULERAT den gamla och gjort en ny med över 100:- dyrare och dessutom ändrat till EXPRESS!!!
Jag orkar helt enkelt inte lita på dom mera. Dom fick din chans. Att vänta 1 vecka är OK med leverans av PostNord men nu även detta! Nej tack, köper hellre mitt foder hos vår vetrinär istället.

Nu går jag snart in på min sista veckas semester men först gör vi några kortare resor. Ska bli jättekul. Har verkligen njutit.
Ha det bra alla där ute och njut av sol och bad!
Glöm inte vår döva grupp på Facebook dit alla är välkomna : Leva med döva hundar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0